ISTENI FOGÁSAINK

Hozzánk kizárólag olyan alapanyagok kerülhetnek be, amelyeket mi magunk is kóstoltunk és finomnak ítéltünk. Nagy körültekintéssel válogatunk és ami nem megfelelő, azt visszadobjuk. Ami viszont átmegy a rostán, az minden esetben minőségi, külalakra is tetszetős, ép és természetesen nagyon finom is lesz.

Igazi művészetként tekintünk a halsütésre. Sokan nem tudják, de az elkészítés során csak egy nagyon rövid időtartam az – kb. 1-1,5 perc –, amikor a hal tökéletesen sült állapotban van. Ezeket a pillanatokat kell elkapnunk ahhoz, hogy a lehető legigazibb halas élményt nyújthassuk. Az, hogy ez a sütés során mikor jön el, természetesen fajtánként és méretenként is eltérő. Na ugye, hogy nem is annyira könnyű műfaj ez?

Chef a’la hal:
Pataky Péter

Folyamatosan kísérletezünk új fogásokkal, ami miatt sokszor új, még ismeretlen vizekre evezünk. Ilyenkor jól jön a szakmai segítség, egy ízig-vérig profi, aki fogja a kezünket. Ezért is kerestük fel Pataky Pétert, akire hihetetlenül felnézünk. Szakmailag nagyon magas szintre jutott, de azóta sem állt meg. Ő az a típus, aki folyamatosan pörög, állandóan valami újításon agyal. Mivel a szimpátia és a tisztelet kölcsönös, így már az első alkalomtól úgy éreztük, hogy egy csónakban evezünk. Együtt találjuk ki és fejlesztjük tökélyre az újításokat. Peti a betanítás fázisait is menedzseli és még a rendszeres minőség ellenőrzésre is kiterjed szakértő figyelme.

Belváros

Csakhal sztori

Nincs mese, bevalljuk, hogy egyszerűen imádjuk a halat. Így volt ez régebben, és így van ez most is. Annyi különbséggel, hogy korábban csak akkor jutottunk halhoz, ha elutaztunk Debrecenből. Pontosan ez volt a mozgatórugója annak, hogy nyissunk egy halas helyet szeretett városunkban, hogy ne kelljen nekünk és a környékbelieknek se több órát utaznunk ha megkívánjuk a halat.

Hogy is volt?

Az utazás szerelmesei vagyunk, akik nagyon szeretnek felfedezni új helyeket, szép tájakat csodálni, megismerni mindig egy kicsivel többet a nagyvilágból. Ha elutazunk, igyekszünk kipróbálni valamit a helyi specialitások közül – rendszerint halhoz kötődő ételt -, mert egyszerűen imádunk gasztro kalandozni.

Akkor jött a gondolat, amikor a kirándulások képeit visszanézve feltűnt, hogy mi akárhová megyünk, halat eszünk. Volt olyan is, hogy csak azért ültünk autóba és vezettünk több száz kilométert, hogy igazán friss, finom halat ehessünk. Aztán megfogalmazódott bennünk, hogy milyen jó lenne, ha ezeket az imádott fogásokat itt helyben, Debrecenben is élvezhetnénk. Ugyanolyan minőségben és frissen.

Kapásból megnyitottunk

Nem sokat tétlenkedtünk. Miután megszületett az ötlet, azonnal nekiláttunk a megvalósításnak. A nulláról építettük fel Debrecen első halas kis helyét, ugyanis csak halra specializálódott étterem ezelőtt még nem volt a városban. Nem volt könnyű az indulás, hiszen kezdetben mindent mi magunk végeztünk. Ez az időszak rengeteg munkával, tanulással, gyakorlással, ezzel együtt pedig sok lemondással és áldozattal is járt, mi mégis boldogan emlékszünk vissza. A halak iránti rajongás adta mindig is a motivációt és a plusz energiát. Már az induláskor eldöntöttük, hogy csakis tökéletesen elkészített halakat fogunk felkínálni. Nagyon lelkesek voltunk az első perctől kezdve, ami úgy gondoljuk, látszott is azon, amit letettünk az asztalra.

Megerősítést és büszkeséget adott számunkra az, hogy mennyire jól fogadták ezt a debreceniek és azok, akik szerte az országból már ellátogattak hozzánk. Jóleső érzés, hogy ilyen sok halrajongó választott minket törzshelyének, és ilyen sok szeretetet kaptunk tőlük vissza. Ezért éri meg igazán.

Az újabb dobás

Évek óta kerestük annak a lehetőségét, hogy minél több emberhez eljuttathassuk finom halainkat. Szerettünk volna egy nagyobb helyet, ahol bőséges terasszal is tudunk szolgálni. Hosszas, már-már lehetetlennek tűnő keresgetés után végre megtaláltuk a tökéletes helyet a Nagyerdő szívében. Nagy belső tér és külső, természetközeli teraszok, látványkonyha és remek környezet. Ezek mind-mind megvannak új, nagyerdei bisztrónkban, természetesen a finom halainkkal együtt. Ennek köszönhetően, egy nagyobb alapterületű bisztrón keresztül adhatjuk tovább a halételek iránti szenvedélyünket.

Új vizek

Kínálatunk alapját a különféle sült halak adják, de a remek előételként vagy főételként is helyt álló haltepertő is megtalálható nálunk, ami igazi különlegességnek számít, akár csak a friss halászlé, amit készítünk. Ráadásul egészben sült halaink mellett, isteni finom új ételeket is szeretnénk bevezetni. Olyan fogásokkal kísérletezünk, amelyek a street food szellemiségében születnek, izgalmas, új ízeket hoznak, ráadásul könnyen is fogyaszthatók.

Aranyhalak és cápák

Nem! Nem! Aranyhalakat és cápákat nem árulunk. Ők a pult másik oldalán, vagy éppen a konyhában, vendégtérben tevékenykedő kollégáink, akik nagy odaadással és szakértelemmel dolgoznak, ugyanis a halak megszelídítésére igazán rátermett hősökre van szükség. Jelenleg 20 fős csapatunkat a konyha királyai, szakértő szakácsok, pörgős pultos és kedves segítők alkotják. A csapat lelkes és mindenre kész. Olyanok vagyunk, mint egy nagy család, ahol mindenki azon dolgozik, hogy minél gyorsabbak legyünk és a lehető legfinomabb halas fogásokat szolgálhassuk fel.

Megéheztél?
Foglalj asztalt!

Asztalfoglalásod e-mailes vagy telefonos visszaigazolást követően lesz érvényes!